dinsdag 28 februari 2012

Leglerhütte SAC

Leglerhütte

Heb ik al verteld dat ik graag in Elm kom?
Wat ons nog de ogen uitsteekt, is een verblijf in de Leglerhütte. Op enkele kilometers van Elm kan je te voet de Leglerhütte bereiken. Na een wandeling van 2u30 kan je je neerploffen op een terras in het midden van de Zwitserse bergen. Niets in de omtrek te bespeuren, behalve een hut, bergen, natuurgebied, eten, drinken en rust. De hut ligt in het oudste natuurreservaat van Europa (de Freiberg Kärpf). Naast een drankje op het zonovergoten terras, kan je er zowel 's winters of in de zomer logeren (half pension). Je kan je vermaken door te gaan wandelen, zwemmen in een klein meertje of louter door het genieten van de omgeving met een goed boek of muziek. Ik zie het al zo voor mij. Alleen die klim van 2u30 schrikt me een beetje af maar met de nodige oefening moet dat wel lukken. Op geen enkele andere manier is de hut te bereiken. Om de 4 weken brengt een helikopter voeding en materiaal naar boven. Het reilen en zeilen van de hut wordt op een ecologisch verantwoorde manier gedaan. Eigenaar is de SAC, de Schweizer Alpen-Club maar de dagelijkse leiding wordt waargenomen door Sara en Romano Frei-Elmer. Sara is overigens de dochter van onze skileraar Beat.
Deze tocht met bijbehorend een aantal overnachtingen op deze idyllische plaats staat zeker op mijn to do-lijstje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten