zaterdag 11 februari 2012

Feestje(s)!

Mangokonfijt

2012 gaat nogal een jaar worden: skivakantie Valmorel, skivakantie Elm (binnen 7 d.), huwelijk schoonzus in maart, 40 worden en plechtige communie zoon in april, eerste communie dochter in mei, zomervakantie Club Med...En de Lotto winnen? Who knows?
We wilden mijn 40ste verjaardag in stijl vieren en hadden al maanden geleden bij Clandestino geboekt. Ik verheug me er werkelijk al jaren op om daar mijn voeten onder tafel te schuiven. Toen we deze week vernamen dat Wouter Van der Vieren noodgedwongen zijn deuren moest sluiten, was dat een koude douche. Niet enkel omdat mijn verjaardag een klein beetje in het water valt, maar ook omdat hij een chef is waar ik naar opkeek: culinaire hoogstandjes, een prachtig pand, iemand van het Waasland,...Hopelijk kan hij snel alles weer bijeen scharrelen en kunnen we alsnog van zijn kookkunsten genieten. We hebben al een alternatief gevonden maar of dat aan de hooggespannen verwachtingen gaat voldoen is nog een vraagteken. We gaan er alleszins van genieten. Dat zonder twijfel.
Vandaag ben ik met de kinderen op schok geweest voor hun communie-outfits. En na 5 uur winkel in en winkel uit, hebben we die gevonden. Voor beide was het meteen liefde op het eerste gezicht. De zoon zijn outfit was in de eerste winkel al raak. Voor de dochter hebben we iets meer geduld moeten hebben. Geen sinecure, met miss stijlgoeroe aan je zijde. Maar haar keuze mag er zijn.
Bij thuiskomst had mijn man een klein feestje voorbereid: aperitief met foie gras en mangokonfijtlamskroon met gratin dauphinois en ratatouille. Reden voor al dat lekkers? Klinken op het nieuws dat we de meest actieve insider zijn én daardoor mee mogen op zomervakantie met Club Med.
Vandaag deden we een poging de zomerbrochure van Club Med te bemachtigen maar het reisbureau was gesloten. Je kan de zomerbrochure perfect online lezen maar snuisteren door het papier, dromend van een zonovergoten bestemming, is toch nét iets anders.
Het dromen kan beginnen....!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten