donderdag 1 augustus 2013

3-stappen huidverzorgingssysteem Clinique voor mannen



Sinds bijna 2 weken test ik het 3-stappen huidverzorgingssysteem van Clinique. Elk hulpmiddeltje dat ervoor zorgt dat mijn huid langer jong blijft, is mooi meegenomen. Zeker voor een beginnende veertiger als ikzelf. Ik begin enthousiast te reinigen, exfoliëren en te hydrateren en merk al de eerste dagen een frisse stralende huid. Of is het wishfull-thinking?
De facial soap ruikt heerlijk fris en schuimt. De clarifying lotion scrubt grondig en de DDML+ hydrateert gans de dag. Ik ben consequent en smeer 2x daags zoals geadviseerd.
Na enkele dagen merk ik dat mijn poriën in mijn gezicht groter zijn dan normaal.
Is dat door de aanhoudende hitte? Door de producten? Ouderdom?
Ik weet het niet en besluit gewoon voort te smeren. De DDML+ verminder ik wel. Ik heb de indruk dat na stap 1 en 2 mijn gezicht al voldoende gehydrateerd is. Of heb ik het mis?
Advies van een persoonlijk assistente zou nu meer dan welkom zijn.

Mijn zoektocht op de website van Clinique leert me dat er ook een 3-stappen huidverzorgingssysteem voor mannen bestaat. Ik zie mijn man deze routine niet dagelijks toepassen maar misschien zou hij het wel gewend geraken. Wie weet?!
Blijkbaar is ook voor mannen een goede huidverzorging een must.
Lees hieronder maar waarom!

Informatie via Clinique:

Is er een verschil tussen de mannen- en vrouwenhuid?
Absoluut. Mannelijke hormonen hebben een zeer uitgesproken effect op de huid. Zo stimuleren ze de olie- en zweetklieren, en maken de huid sterker door het stimuleren van de collageenproductie. De mannelijke huid heeft daarom de neiging om dikker en vetter worden, doordat hun hormonenspiegel altijd vrij hoog blijft.

Waarom worden mannen oud “in stijl”?
Op de keper beschouwd is de mannenhuid sterker. Hierdoor vertoont ze minder snel tekenen van huidveroudering. Bovendien kunnen baarden en snorharen ook heel wat camoufleren. Een voordeel dat de vrouwenhuid (gelukkig) niet heeft. En tot slot draagt het dagelijkse scheren hier ook toe bij; scheren exfolieert de huid namelijk waardoor ze zachter, soepeler en ook jonger blijft.
Bij vrouwen daalt de olieproductie tamelijk drastisch rond de menopauze. Deze laatste brengt een aanzienlijke daling van het mannelijke hormoon met zich mee, die juist de olieklieren van de vrouw stimuleren. Mannen daarentegen blijven tot op hoge leeftijd mannelijke hormonen produceren, waardoor hun huid langer soepeler blijft.


Als mannen een sterkere en dikkere huid hebben dan vrouwen, zijn ze dan ook onderworpen aan dezelfde huidverzorgingsroutine?
In het algemeen worden mannen meer blootgesteld aan de zon, waardoor ze misschien meer huidschade oplopen. Dit kan huidverkleuring, gesprongen bloedvaten, lijntjes en rimpels tot gevolg hebben. Weetje: mannen hebben vaak een hoge incidentie van huidkanker aan hun oren, omdat ze nu eenmaal vaak een pet dragen, maar geen zonnebrandcrème.

Is er verschil in de huidzorg voor mannen en vrouwen?
Het basisprincipe van Clinique's 3 Stappen Huidverzorgingssysteem (tweemaal daags reinigen, exfoliëren en hydrateren), is net even belangrijk voor mannen als vrouwen. De meeste mannen ondervinden zelfs een opmerkelijk aangenamere scheerbeurt wanneer ze op regelmatige basis gaan reiniger en scrubben, aangezien het ingroeiende haartjes vermindert. Het verschil tussen het 3-Stappen Systeem voor mannen en vrouwen zit hem in de kracht van de formules. Omdat de mannenhuid de neiging heeft om vettiger te zijn, is die formule iets krachtiger. Ook gaat de lotion eerder gericht zijn op de ongeschoren huid.

Heeft de levensstijl invloed op de huidveroudering?
Onze huid reflecteert onze levensstijl. Als je gedehydrateerd bent, zal je huid meer rimpels vertonen en wat van zijn elasticiteit verliezen. Indien je veel last hebt van stress en slapeloosheid, zal je huid er ook doffer en minder levendig uitzien. Indien je rookt, beschadig je je bloedvaten en verhinder je de huid om zich te herstellen. Ook als je een zonneklopper bent, zal de huid vroegtijdig verouderen. Bottomline: Om uw huid er stralend en gezond te laten uitzien; eet evenwichtig, drink voldoende water, zorg voor een goede nachtrust, en vermijd roken en overvloedige, onbeschermde blootstelling aan de zon. Jouw huid zal er niet alleen gezonder en helderder uitzien, ook, en vooral, jonger.

Ook voor mannen werd daarom een specifiek 3-stappen huidverzorgingssysteem (SSFM) ontwikkeld.

Stap 1: Reinig met Face Soap of Liquid Face Wash
Onze speciaal samengestelde zeep (als zeepblokje of in vloeibare vorm) is de meest doeltreffende manier om overtollig talg en vuilrestjes te verwijderen. Reinigt zonder uit te drogen. De huid voelt fris en comfortabel aan. Verkrijgbaar in twee varianten: Regular Strength voor een droge of normale huid, en Extra-Strength voor de gemengd vette of vette huid.


Stap 2: Exfolieer met Scruffing Lotion
Het dagelijks verwijderen van de dode huidcellen, gaat verstopping van de poriën tegen en zorgt voor een zuivere huid. Werkt eveneens op bebaarde gebieden die gevoeliger zijn voor problemen, zoals ingegroeide haren. Verkrijgbaar 4 verschillende varianten, aangepast aan elk huidtype.


Stap 3: Hydrateren met de H Lotion of de H Gel-Lotion
Verzacht de huid en vermindert droogheid. Aanbrengen op gezicht, hals en overal waar de huid droog aanvoelt, na de Scruffing Lotion.


De verpakking heeft een mannelijke uitstraling. Zwart en blauw voeren de boventonen. Ervaring heb ik met deze huidverzorging niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten