maandag 7 mei 2012

Repmond Rock

content/Repmond Rock/Vrijdag/002.JPG

Via De Zondag dat wekelijks gratis bij de bakker te verkrijgen is, deed ik mee aan een wedstrijd voor een combiticket Repmond Rock. Ok, het is geen Werchter of  Pinkpop maar de affiche zag er redelijk uit.
Ik woon al jaren in het naburig gelegen dorp maar kan me niet herinneren ooit op dat festival geweest te zijn. Dit leek me de unieke kans om naar Roularta te mailen (dat was overigens het enige wat je moest doen).
Na een paar dagen kreeg ik al bericht dat mijn combiticket zou klaar liggen aan de kassa.
Nu zat ik met een dilemma: gaan of niet gaan? Alleen gaan of mijn man meenemen? Babysit versieren of rustig thuis met de kinderen?
De keuze was snel gemaakt. Ik bleef thuis wegens te koud. Ik was in de veronderstelling dat het festival zich voornamelijk buiten afspeelde. Dus op zaterdag (vrijdag ging geen van beide) ging mijn wederhelft in mijn plaats (op de fiets, kwestie van een pintje meer te kunnen drinken) op pad.
Ik bleef met zoon en dochter thuis. We keken wat TV en beluisterden op Youtube meermaals 'Licht uit' van The Opposites (een groep die eveneens de affiche van RR sierde). De zoon had al spijt dat hij niet mee mocht maar gezien zijn leeftijd, bijna 12, vonden we dat geen goede gedachte. Ook omwille van het feit dat hij daags nadien paraat moest staan om een duet te zingen op het podium van het Cultuurcentrum van de gemeente.
Mijn wederhelft kwam tegen 3u thuis. Hij had het halve dorp en vele bekenden gezien. Afgaande op zijn verhalen was het een geslaagde avond. Weetje: er bleek een grote tent te zijn waar de hoofdacts doorgingen. Mijn argument van de koude was er dus geen...
Het optreden van De Mens beklijfde nog het meest.
Zondagochtend stonden mijn dochter, schoonouders en ikzelf paraat voor het optreden van de zoon.
Apetrots waren we toen we hem met zijn muzikale wederhelft op dat podium zagen staan. Het programma van het aperitiefconcert houden we zeker bij. Zijn naam staat er in vol ornaat op gedrukt. Het duet was zeer geslaagd. En mijn wederhelft? Die lag nog in zijn bed de vorige avond te verteren. Hoe luidde het spreekwoord nu alweer? 's Avonds grote Jan, 's Morgens kleine man....Dat was zeker op hem van toepassing. Bewijst nog maar eens des te meer dat we niet eeuwig jong blijven. De zoon heeft zijn voorstelling overigens met alle plezier voor papa over gedaan. Papa belooft plechtig de volgende keer present te zijn, Repmond Rock of niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten