vrijdag 11 mei 2012

Caïro Time



Om al in Egyptische sferen te komen, zag ik gisteren de film 'Caïro Time'. Deze film is te bekijken via Prime.
Normaal gezien zou ik niet direct geneigd zijn dergelijke film te bekijken maar omdat we een reis naar Egypte in het verschiet hebben, probeer ik het maar.
De film op zich heeft niet al te veel om het lijf maar het feit dat deze zich afspeelt in Caïro maakt veel goed.
Op deze manier kan ik al iets van de, voor mij compleet onbekende, Egyptische sfeer opsnuiven. De zin om naar daar te vertrekken werd er alleen maar groter van. Het verhaal begint wanneer een Canadese vrouw haar man, die voor de VN werkt, in Caïro opzoekt. Hij blijkt verhinderd in de Gazastrook. Zijn Egyptische vriend neemt de honneurs waar....
Hoofdrollen zijn weggelegd voor Patricia Clarkson en Alexander Siddig. Deze laatste voornamelijk gekend van zijn rol als Dr. Bashir in Star Trek: Deep Space Nine.
Hoogtepunt van de film is voor mij het bezoek aan de legendarische piramides van Giza.
De film is, al is het maar voor de kennismaking met de Egyptische cultuur en de fotografie, een aanrader!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten