maandag 16 april 2012

Albert Heijn in de achtertuin

heinzfoodservice.nl

De Nederlandse grootwarenhuisketen Albert Heijn opende vorige week zijn 3de vestiging in België. Na de opening in Brasschaat in maart 2011, gevolgd door een opening te Stabroek in oktober 2011 opende de keten een winkel te Antwerpen (Kiel). In de media wordt al druk gespeculeerd over verdere uitbreiding en dan wellicht in Beveren en Sint-Niklaas.
Gezien mijn deels Nederlandse roots kan ik de opening alleen maar toejuichen. Mijn oma had regelmatig hagelslag van De Ruijter of vanillevla uit een tetrapak in haar kast staan. Als ik nu op hotel de kleine porties hagelslag bij het ontbijtbuffet zie staan, kan ik de verleiding niet weerstaan om er steeds enkele in mijn handtas te laten glippen. Dit enkel uit pure nostalgie! Maar ook omdat het lekker is natuurlijk...
Het schaamtelijk rondkijken of iemand het gezien heeft, hoeft binnenkort dus niet meer. Zeker niet als de keten ook in onze achtertuin aan uitbreiden denkt.  
In Albert Heijn shoppen brengt, gezien het voorgaande, altijd iets van een nostalgisch gevoel naar boven. Als we Nederland bezoeken, is er gegarandeerd een bezoekje AH aan gekoppeld. Mijn voorliefde voor hagelslag en vanillevla is ondertussen uitgebreid met een voorliefde voor satésaus en pindasaus. Nog deze zomer kwamen we na een dagje Breda thuis met een zakje voorgesneden salade, satéetjes en een doosje pindasaus. Opgegeten in onze eigen tuin op een zonovergoten terras, was dat één van de meest memorabele momenten van zomer 2011. Dat kan ongetwijfeld ook aan de bijbehorende wijn gelegen hebben....
Alleszins ben ik blij met de komst van AH. Ik ga hem snel op het Kiel eens uittesten, hopend op dat instant vakantie - en kindertijdgevoel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten