maandag 26 maart 2012

Brooddoos



Op 1 april wordt de dochter 7 jaar, en neen, het is geen grap!
Om dat te vieren hadden we gisteren het feestje met de klasgenootjes. Het was een zonovergoten zondag.
Een half jaar geleden bestelde ik al kaarten voor de toneelvoorstelling "Brooddoos", geschreven en geregisseerd door Dimitri Leue. Een fantastisch stuk toneel op kindermaat: live muziek, acteurs die de hemel eraf spelen, interactie met het jonge publiek én inhoud.
Leue verstaat de kunst cultuur en amusement te brengen waar zelfs een 7-jarige op het puntje van zijn stoel gaat zitten. Als ook de ouders halverwege de voorstelling dienen recht te staan, vraag ik me af waar ik aan begonnen ben, maar dat maakt snel plaats voor het enthousiasme van een klein kind. 
Casie wordt gepest op school en wordt uitgelachen voor "brooddoos". Ze neemt ons mee in het verdriet van  gepest te worden maar neemt ons evengoed mee naar een fantasiewereld waar de heldin vreselijke schooldirecteurs trotseert. Eind goed al goed, Casie verzoent zich met haar (ere)titel en is zielsgelukkig!
Ik zie de klasgenootjes en dochterlief genieten...
Om af te ronden eten we een ijsje in het park en worden de kindjes weer door de ouders opgepikt! 
Missie geslaagd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten