maandag 16 januari 2012

Showtime


Ik weet gewoon niet waar te beginnen ...Er is zoveel te vertellen!
Deze ochtend gestart in restaurant La Laiterie voor het ontbijt. Cosy zitten, weinig volk, roerei met spek, warme chocolademelk. Enfin, je kon er alles krijgen wat je maar kon wensen.
Dan de skilessen...Best wel zenuwachtig maar dat bleek nergens voor nodig.We zijn gestart met om en bij 50 skiërs maar die groep werd na een speedtest gereduceerd tot 10 per groepje. Mijn groep bestaat uit mensen uit Israël, USA, België en Frankrijk. Onze monitor is een oude rot in het vak en neemt zijn job zeer ernstig. We krijgen naast skiles, eveneens les aardrijkskunde, technische hoogstandjes en info over het resort. Bijzonder maar zeer aangenaam. Mijn man heeft een lerares van de jongere garde, Emelienne. Ik hoor hem niet klagen maar dat heeft vooral met de compagnie en zijn skilerares te maken vermoed ik. Hij is in de prijzen gevallen :-). Ze hebben vandaag off piste geskied maar dat verliep niet helemaal naar wens maar voor de rest super! Aan de conditie kan nog geschaafd worden maar daarvoor zullen we moeten terugkomen.
Vanavond à la carte gegeten in La Laiterie (wederom). Het lijkt onze favoriete stek te worden. Het rood, de melkkannetjes overal en de rust kunnen ons beide bekoren. Ik nam de boeuf saignant, mijn tafelgenoot nam de vis. Na de kaas konden we genieten van een hemels chocolade-dessert en een koffie.
We zijn moe en overwegen naar onze suite te trekken maar beslissen op de valreep in de lounge op de eerste verdieping plaats te nemen. We halen ons een cocktail en leunen relaxed achterover. De kidsclub brengt het beste van zichzelf in de Valmorel's got talent. Hoe schattig!
We blijven zitten en aansluitend begint 'The Decades'. Covers van Elvis, The Beach Boys, Abba,...passeren de revue. Het animatieteam ziet er op zijn best uit. Maar wie heeft de show mogen openen vandaag? Moi !
De showmaster stelt zich net voor onze neus op en brieft me kort wat er van me verwacht wordt. Met de volgspot op ons gericht kondigt hij 'Annelies uit La Belgique' aan. Ik roep "SHOWTIME" en de avond kan knallen. Volgens de showmaster kan ik dit gerust elke week komen doen :-). Mijn man filmt alles op de valreep en dan is de batterij plat. Letterlijk én figuurlijk! We ronden af en trekken naar onze kamer. Wat een dag!! Veel te veel om samen te vatten in 1 blogbericht. Slaap lekker allemaal! By the way, dat filmpje hebben jullie nog te goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten