zondag 29 januari 2012

Foto's skigroep 2A

In Valmorel hadden we eigenlijk een hele leuke skigroep. Roland, die hier al een aantal keer de revue gepasseerd is, kon mijn vader zijn. Neemt niet weg dat hij fantastisch les gaf. Op een zeer eigenzinnige manier leerde hij ons de knepen van het vak. Dagelijks reed hij over en 't weer van Albertville, zijn thuisbasis, naar Valmorel.
Hij hechtte veel belang aan techniek en de correcte "bodyposition". Bij de zoveelste keer een uitleg over de "bodyposition" kon ik een lach eigenlijk niet verstoppen, maar hij had overschot van gelijk.
Onze skigroep was een mengeling van nationaliteiten en mensen van allerlei slag:
3 Israëlieten, een op en top Amerikaan, een Brusselaar en 3 insiders. De leeftijden varieerden van eind 20 tot een stuk in de 50 maar dat maakte het er niet minder leuk op.
David, de Amerikaan, noemden we kamikaze-David. Hij vloog letterlijk naar beneden. Skistijl was ver te zoeken en we werden meermaals omver geskied maar zijn: "O sorry, it was my mistake", maakte alles goed.
Ami, de oudste van de groep, probeerde ons in gebrekkig Engels op het juiste pad te brengen en nam maar wat graag Roland zijn taak over. Coach 2, laat het ons zo noemen. Mijn Israëlische vriendinnen kregen er de creeps van. Ik moest er een beetje om lachen.
Van Sarah, die in een Tel Aviv, een onderzoeksproject ivm DNA leidt, kreeg ik tijdens een 15 min durende stoeltjeslift, de uitleg van 5 jaar universiteit in een notedop.
Carmit, die me de bijgevoegde foto's opstuurde, was zonder man op vakantie. Hij bleef in Jerusalem om de zaak te runnen. Hij vertrekt morgen met hun tweeling naar Club Med in La Plagne.
Onze laatste skiles beloofde Carmit me een mail met de foto's te sturen. Gisteren was de verrassing dan ook groot dat ze dat ook daadwerkelijk deed.
Zo 4 dagen skiën schept, willen of niet, een band. Met spijt in het hart kijk ik naar deze fijne mensen terug.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten