zondag 15 januari 2012

Eindelijk in Valmorel !



We waren van plan om 3.00u deze nacht te vertrekken naar Valmorel maar om 1u30 hield ik mijn bed voor bekeken. We zijn dan maar opgestaan en zijn tegen 2.00u vertrokken. De reis is voorspoedig verlopen. Practisch geen verkeer op de baan. We hebben wel 6u in het donker gereden. Om 5u30 in Luxemburg, getankt en onze boterhammen met roerei opgegeten. Om 11u vatten we de Col richting Valmorel aan. Even spannend ! Zo'n resem haarspeldbochten zijn best vermoeiend en die Fransen kennen die op hun duimpje natuurlijk. Dan rijden we door een slagboom en....Het clubdorp verschijnt als de bruid aan een trap. Wow! We worden aan de parking opgewacht door een vriendelijke dame die ons een parkingpas bezorgt. Een G.O. neemt onze bagage uit de wagen en vraagt me plaats te nemen in loungezetels. Ondertussen parkeert mijn wederhelft onze auto. We worden verder begeleid naar Le Lodge (het 5 drietanden-gedeelte van het clubdorp). Dan had ik het eerder toch goed begrepen! Ze tronen ons mee naar de suites? Of wat? We werpen een blik naar elkaar en knijpen elkaar in de arm. We krijgen een speciaal pasje om ons naar de gereserveerde 3de verdieping te brengen. Dit wordt decadent! Na een persoonlijke ontvangst in de lounge krijgen we onze skipassen en internet-paswoord. Gratis WIFI...Wommen kan dus zonder problemen...
Aperitief, sushi, blinis en koude groentjes vergezellen ons. We voelen ons wat onwennig.
Nog een andere dame toont ons de weg naar onze heimat voor 4 dagen. De kamerdeur gaat open, met het pasje gaan de lichten aan en...een adembenemende kamer verschijnt. Ditmaal moet ik denken aan Assepoester op het bal: twee badkamers met verzorgingsproducten van Carita, twee slaapkamers, een salon, domotica, muziekinstallatie, koffie (Nespresso), minibar, water, chocolaatjes, ...Het kan niet op!
En als klap op de vuurpijl champagne vanaf 18u.
We installeren ons en nemen een kijkje in het restaurant. Of beter gezegd: 1 van de restaurants. We lunchen in CĂ©leste en nemen een koud voorgerecht en raclette. Het dessert skippen we voor deze ene keer. Er is nog zoveel te zien. Nu even rusten !
Ik vind het nu al spijtig dat Assepoester ooit het bal moet verlaten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten