donderdag 12 januari 2012

De ultieme kick: flying fox XXL

Bron: vakantiekanaal.be

Het idee aan schansspringen alleen al bezorgt me kriebels maar het idee om zo de helling af te 'vliegen' lijkt me onoverkomelijk. Ik vermoed een beetje gelijkaardig aan benji jumpen. Maar toch?
In Saalfeld Leogang (Oostenrijk) is een nieuwe rage ontstaan, nl. Flying Fox XXL. Dat ziet er ongelooflijk uit ! Het is de langste "deathride" ter wereld.
Met een snelheid van 130 km/uur stort je aan een kabelbaan horizontaal naar beneden.
Ik ken mensen die op een skivakantie wel eens een parapente met duo-sprong reserveren maar dit is toch nog van een totaal andere orde.
De kostprijs zou € 80,00 zijn voor 45 sec. Lijkt me wel een ongelooflijke ervaring, zeker indien de pistes besneeuwd zouden zijn. Valmorel?
Zie hier de "deathride" vanuit een helmcam gefilmd: Deathride 'Flying Fox XXL'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten