vrijdag 5 september 2014

Test Philips PerfectCare stoomgenerator

Ik mag een Philips PerfectCare stoomgenerator uittesten. Het model dat ik mag testen is niet van de poes en situeert zich in het duurdere segment van de collectie. Model CG 9247/30 heeft een winkelprijs van € 309,99. Een raspaardje dus.
Enkele dagen geleden kreeg ik het toestel thuisgeleverd via UPS. Vakkundig ingepakt en voorzien van een gebruikersmanual. Mijn strijk liet ik dit weekend bewust aan de kant liggen maar zin om te strijken heb ik nog niet. Ik heb wel zin om deze mooie machine op de gevoelige plaat te leggen. Elk detail (de calc, opstarttoest, opbergruimte snoer,...) passeert de lens. Het strijkijzer oogt robuust maar is alleszins lichter dan mijn oud model. Het design is strak en de kleur geeft een sterke, solide indruk. In vergelijking met mijn oude stoomgenerator zijn er op het eerste zicht al wel wat verschillen op te merken. Het waterreservoir kan 1,5 l aan (mijn oude 800 ml), geen temperatuurinstellingen nodig (gedaan met het op en neer schuiven van het systeem om mijn truien te strijken), zijdelings zie ik een gemakkelijk systeem om te ontkalken. Met mijn oud toestel moest je een procedure volgen van hier tot in Tokio. Dit weekend vat ik de koe bij de horens en maak er zondag een strijknamiddag van. Beloofd!
In het onderstaan filmpje kan je de Philips PerfectCare in al zijn glorie bewonderen...
Hier vind je een link naar mijn fotoreeks!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten