woensdag 28 mei 2014

Review BASE B-39



Zoals jullie weten test ik sinds enkele weken BASE B-39. Het bijzondere aan dit tariefplan is dat je voor € 39,00/maand:

- onbeperkt bellen (naar alle netwerken)
- onbeperkt sms'en (naar alle netwerken)
- 2 GB mobiel internet
- Toegang tot 4G

Ik bel normaal gezien met een prepaidkaart. Van zodra je wil surfen gaat je verbruik zo de hoogte in. Het is wel heel comfortabel dat je je daar alvast niets van moet aantrekken. 2 GB mobiel internet is een ruime mogelijkheid.
Ik surf vooral op weg naar het werk. Ik gebruik het openbaar vervoer en dan is het erg leuk de krant te kunnen lezen, emails te checken én te beantwoorden en FB en Twitter te raadplegen. Dat half uurtje reistijd per rit is daarom echt me-time geworden.
Jammer genoeg kan mijn smartphone nog geen 4G aan maar met 3G kom je al een heel eind.
Over het algemeen ben ik zeker tevreden over dit tariefplan.

Ook de klantendienst BASE doet goed zijn best. De communicatie is helder en duidelijk.

Ik had verwacht facturen van BASE te zien om eveneens te beoordelen maar die zag ik niet.

In vergelijking met andere tariefplannen beantwoordt dit tariefplan niet aan mijn noden. Zo maakt het dit maandelijks bedrag wel duur voor mij. Ik heb geen nood aan een onbeperkte mogelijkheid voor bellen en sms'en. Ik bel en sms wel maar niet in die mate dat het me € 39,00/maand kost.
De 2 GB mobiel internet zijn wel mooi meegenomen. Overal surfen en sociale media kunnen raadplegen vind ik super.
In het buitenland komen daar wel roamingkosten bij en dat maakt het surfen in het buitenland dus wel erg duur.

Het bereik van BASE kan beter. Meermaals moest ik vaststellen dat mijn bereik tot een minimum beperkt was of compleet wegviel. Nu stoort me dat niet zo in het bijzonder maar wel een aandachtspunt vind ik. Bellen in een tunnel of in een lift gingen dan weer wel goed. Hier verwachtte ik immers het tegendeel.

De gesprekskwaliteit en de snelheid van het surfen gaan goed. Hier heb ik geen opmerkingen.

Conclusie: BASE B-39 is niet echt op mijn lijf geschreven. Het zou handig zijn als je zelf je pakket kan samenstellen voor een eventueel lagere prijs. In de andere tariefplannen van BASE vind ik ook niet direct mijn gading. Snelheid en kwaliteit van het surfen en de gesprekken zijn goed. Bereik kan iets beter op sommige momenten.

Misschien wel iets voor jou?

Voor meer informatie: BASE .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten