dinsdag 28 augustus 2012

Zwierige rokjes (met) Gemaakt!



Gisteren naar een workshop 'zwierige rokjes' geweest van "Gemaakt".
Mijn moeder en grootmoeder in het geheugen, gebogen over een oerdegelijk naaimachien, de hippe rokjes van Mme Zsazsa en mijn dochter in het achterhoofd die staat te jubelen bij het idee alleen al, doet me beslissen een workshop van 4u te trotseren om zoals beloofd op de website met een spiksplinternieuw zelfgemaakt rokje buiten te stappen.
Na het werk en een rit van een uur arriveer ik in Brugge. Mijn mama staat me al op te wachten. Mezelf kennende wil ik wél maar calculeer ik de mogelijkheid toch in om haar hulp te kunnen vragen en die hulp bleek verre van overbodig! En ook gewoon omdat het veel gezelliger is met z'n 2.
We kiezen een stof en krijgen de opdracht zelf een patroon te tekenen.



Gelukkig doet Miek dat voor mij, quasi van voorbeeld maar ik ben blij het niet zelf te hoeven doen. Dat oefen ik thuis wel eens op het gemakske.
We knippen onze stof op het patroon en naaien erop los.




Dit onder de persoonlijke en professionele begeleiding van Miek. Een 6-tal andere dames staan mee op het appél en het moet gezegd: iedereen gaat met zijn eigen unieke exemplaar enkele uren later de deur uit.
Nogmaals, zonder de mama als understudy had ik het er niet zo vlot vanaf gebracht :-)!
En, mijn dochter kan bij de start van het nieuwe schooljaar kiezen uit twee rokjes.


Ik overweeg de aanschaf van een naaimachine om zelf thuis naar hartelust te kunnen prutsen. Op internet vond ik al een Toyota SPA 15 aan € 99,99 ipv € 179,00. Volgens de reviews geen slechte beginnersmachine. Trouwens, mijn ambities reiken niet verder dan een zwierig rokje of 2, en wat verstelwerk. Ik zocht ook al een naaicursus in de buurt en vond die ook bij MyDress maar de avondcursus is spijtig genoeg al volzet. Dat is voor een volgende keer dan maar...


2 opmerkingen:

  1. Leuke blogpost !

    En nu oefenen maar op die rokjes ;-) Je hebt alvast twee heel fijne voorbeelden !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is inderdaad een superworkshop! Ik ben al weer ingeschreven om het tricot jurkje te maken! Pas maar op... eenmaal de smaak te pakken en de motivatie van een enthousiaste dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen