vrijdag 27 juli 2012

Vakantie in zicht!

Zo ziet vakantie er soms ook uit: regenlaarzen, schommelen en ijsjes


Terwijl vrienden, kennissen en collega's in grote getalen op vakantie vertrekken en ook weer terug komen, tel ik ook stilaan af naar een deugddoend verlof.
Met een nieuw takenpakket en bijgevolg veel werk is dat verlof broodnodig. Alhoewel, in 2012 hebben we nog geen klagen gehad me dunkt (ik hoor het zo een aantal van jullie al zeggen) maar na een nacht als de vorige zal jullie, mijn huidige state of mind, niet verbazen.
Vakantie voor de kinderen en lekker weer: dat betekent in ons gezin maar 1 ding: aperitief en BBQ!!
Voor de gelegenheid schuiven oma en opa mee aan tafel, vergezeld van de neef uit Nederland die een weekje in België komt logeren. De laatste dagen namen oma en opa de kleinkinderen mee op sleeptouw en een BBQ om de week (bijna) af te ronden is dan ook een welkome afwisseling.
We doen ons tegoed aan een fles Veuve Clicquot. Het is immers niet altijd de op 1 na warmste dag van het jaar...
Daarna BBQ ( ribbetjes ) met witte spitskool en rozijnen, tomatensalade, komkommer-en wortelsalade, koude aardappelen, paprika met pijpajuin en rode bonen en een Chardonnay om het af te leren.
Als dessert overheerlijk limoncello-ijs van Foubert. We kopen 2 ijsblokken van 0.5 l en smullen het op wanneer we er klaar voor zijn. Geen onnodige verplaatsing meer!
Het feit dat de neef blijft logeren, is voor de kinderen het effectieve toetje. Om 22u wordt nr 1 erin gelegd en om 23u volgen de twee oudsten (neef inclusief). Vermits het voor mij een gewone werkdag is vandaag, kruip ik eveneens onder de wol. Ik slaap een uurtje en word gewekt door een gegiechel van jewelste. Ik hoor het nog een uurtje aan maar besluit dan toch maar de 2 kletskousen te gebieden te gaan slapen. Ze luisteren wonderwel :-) en enkele minuten nadien is het muisstil. Ok, de verkwikkende nachtrust kan beginnen. Omwille van de warmte en een zinderende hoofdpijn geraak ik niet meer in slaap. Na het lezen van de Feeling, updates op FB, de jongste voorzien van water val ik 4u later toch in slaap. Om dan om 5u06 gewekt te worden door het oorverdovend gekraai van hanen uit de buurt. Stripverhaalgewijs trek ik het deken (donsdeken welteverstaan) over mijn oren en met een temperatuur van 50 °C inmiddels en een horde muggen die het licht gezien hebben val ik toch in slaap. De wekker loopt af om 6u45, wordt vervolgens afgezet en om 7u56 strompel ik uit bed. Om 8u16 zit ik gewassen en aangekleed in de wagen (die moest ik eigenlijk thuis laten want de dochter gaat bij een vriendinnetje spelen). Om 8u29 prik ik in op het werk. Dat na eerst bij het uitstappen in de ondergrondse parking te blijven haken met mijn lievelingssandalen waardoor ik al strompelend op de eerste verdieping aankom. Die zijn onherroepelijk kapot! Tussen de middag neem ik een half uurtje tijd om nieuwe sandalen te kopen. Reden genoeg bedunkt na de voorbije 12u.
De dochter zal opgepikt en weer thuis gebracht worden, zoonlief en neef zullen spelletjes spelen en voor de WII hangen, vaderlief zal de honneurs thuis waarnemen en me hoofdschuddend zien binnenkomen (mét nieuwe sandalen)  en ik? Ik ben klaar voor een nieuwe (bijna) warmste dag van het jaar met aperitief, BBQ en een welverdiende nachtrust!
Jongens, jullie zijn gewaarschuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten