zaterdag 30 juni 2012

Review Centerparcs De Vossemeren


Vrijdag zijn we, na de laatste schooldag, naar Centerparcs De Vossemeren vertrokken. Meer dan 6 maanden geleden boekte ik deze trip waardoor je een aantal gratis 'toppings' krijgt (bv. minigolfen, fietsverhuur, wild river raft, massage,...).
Boeken bij De Vossemeren was voor mij een stukje nostalgie opzoeken en vermengd met de reklame op TV waar de kinderen altijd vragen eens op vakantie te mogen naar 'die blaadjes' was een aanleiding te meer.
Vol verwachting stapten we dan ook in een volgepropte wagen voor een weekend vakantie met ons 4.
We nemen pizza's, vlees, ovenfrietjes en ander lekkers mee om ons die 4 dagen ook culinair te verwennen.
Groot was dan ook de teleurstelling toen bleek dat er geen oven in onze cottage voorhanden is. Het kan aan mij liggen, maar ik herinner me levendig dat mijn ouders dagen in de keuken stonden en zeker de oven gebruikten.
Soit, niet getreurd, in de Market Dome zijn een aantal restaurants en snackbars voorhanden. De eerste avond nemen we frietjes met een hamburger en we kruipen vroeg onder de wol.
Natuurlijk nemen we ook een duik in de Aqua Mundo waar een paar dagen eerder een mega glijbaan opende. Met een vaart van 30 km suis je naar beneden om na een draaikolk te trotseren, in de wildwaterbaan terecht komt. Hallucinant! De wildwaterbaan is eveneens de moeite. Grotendeels buiten wordt je in een snelvaart meegezogen en letterlijk ondergedompeld in het water...
De Aqua Mundo is veel kleiner dan het in mijn herinneringen was! Misschien ben ik de laatste 25 jaar ook gegroeid en is mijn perspectief iets anders nu. In ieder geval, het subtropisch zwemparadijs biedt nog meer....Een snorkeltrip tussen de koralen en....de haaien. Niet letterlijk te nemen want de vissen bevinden zich in aquariums waar je voorzien van een snorkelbril aan voorbij komt. Vergeleken met de snorkeltrip in Egypte een dikke week geleden is dit peanuts natuurlijk maar de kinderen vinden het super!
De dag sluiten we af met een partijtje minigolf in een aangenaam zonnetje. Meneer des Huizes wint met een enorme voorsprong maar we gunnen hem de glorie van harte. We zippen van een cola (geen cocktails deze keer) in de strandbar en hebben een zicht op de banana-boot.
De cottage is niets bijzonders: oud, dringend aan renovatie toe (we hebben nochtans de 'vernieuwde' cottage), oude badkamer, geen thermostatische kranen, de posters aan de muur zijn vuil, de kamers hebben plastieken valse plafonds, de gordijnen dateren minstens van de jaren '70 en de ramen zijn vies. De cottages zijn vergane glorie maar we hebben wel dolle pret hier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten