maandag 12 maart 2012

The Muppets


Mijn zoon vraagt al weken om samen naar de film 'The Muppets' te gaan kijken. Ik had eerlijk gezegd een beetje voorbehoud. Mijn herinneringen aan The Muppet Show van weleer moesten niet bezoedeld worden door één of andere poging tot remake. Ik zie me nog zitten op zaterdagavond, met de mama mia's (bestonden die toen al?) of aanverwant op schoot en mijn zus en ouders die tijdens prime time naar the muppets keken.
Maar kom een aangenaam verblijf in een cinemazaal mét nachos of popcorn op schoot (tijden veranderen nietwaar?) kan er op zaterdagnamiddag zeker af.
Zonder al te grote verwachtingen beginnen we er aan. Alhoewel...de verwachtingen van de zoon zijn hooggespannen. Hij hoort ons alleen maar toffe verhalen over the muppet show vertellen, in zoverre dat hij bijna spijt krijgt geen jaren '70 - kind te zijn. Hopelijk kunnen we dat met de film een beetje goed maken.
De popcorn kan daarbij wellicht helpen :-).
Soit, de film komt redelijk traag op gang. Op het moment dat ook het musical-gehalte van de film in alle hevigheid losbarst, vraag ik me ook af waarom ik niet aan de strijk ben gebleven. Maar na een half uurtje komen de 'echte' Muppets in al hun glorie (met hun leuke en minder leuke kantjes en tics) tot leven. Ik word ongevraagd gekatapulteerd naar mijn jeugd en kan niet anders dan blij zijn zo'n jaren '70 - kind te zijn.
Bij thuiskomst duikt de zoon op youtube op zoek naar oude filmpjes, verandert zijn profielfoto in 'Miss Piggy' (godbetert) en worden de hits gedownload. Al bij al een geslaagde middag me dunkt! 
Bekijk zelf de trailer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten