woensdag 25 januari 2012

Review HTC Radar

 


Bij mijn zoektocht naar informatie over Club Med Valmorel kwam ik op www.feeling.be terecht.
Daar schreef ik trouwens eerder al een artikel over:  O what a feeling !
Gebeten door de roes van het winnen van onze reis naar Valmorel nam ik deel aan een wedstrijd van Feeling om de HTC Radar Smartphone te mogen testen én te behouden.
You never know!
Alsof het zo moest zijn, kregen we tijdens de kerstperiode een fantastische smartphone thuis geleverd.
De verwachtingen waren hoog gespannen…
Bij het openen van het doosje zag ik eveneens een HTC innovation in ear headphone.
De in ear headphone die ik kreeg met Kerstmis om Spotify te beluisteren, gaat zonder moeite door naar de zoon.
Bij het eerste aanblik van de smartphone valt me het degelijk karakter direct op.
Hij ziet er vrij robuust uit, professioneel, beetje ouderwets misschien maar straalt degelijkheid uit. Op het eerste aanblik geen hip toestel.
Maar uiterlijk is ook niet alles en ik begin het testen.
Mijn echtgenoot bekijkt de handleiding, en sluit de smartphone aan om op te laden.
Overigens, nadien bekijk ik de verkorte handleiding die er in een flyer bijgeleverd is. In 1 oogopslag wordt stap voor stap uitgelegd hoe je start met het gebruiksklaar maken van je smartphone. Dat had me waarschijnlijk ook zelf wel gelukt.
Kaartje van onze eigen smartphone wordt moeiteloos overgezet en het eerste bericht komt al binnen. Makkelijk leesbaar en gebruiksvriendelijk.
Antwoorden gaat vlot en bovenaan verschijnen tijdens het typen woordsuggesties. Wat een gemak!
Een bericht is dus in een handomdraai getypt. Zelfs mijn naam wordt gesuggereerd en correct geschreven .
Ook de ingebouwde camera heb ik meteen getest. Foto genomen, flitser gaat vanzelf af. De foto lijkt op het eerste zicht overbelicht maar bij nazicht in het fotoalbum blijkt  ze er best aanvaardbaar uit te zien. Indien gewenst kan je de toegevoegde app ‘fotoverbetering’ gebruiken. Hierbij heb je de keuze uit:  auto-verbeteren, cinnamon, hoog contrast, sepia, schemering… Keuze te over!
Heb de smartphone gelinkt aan mijn hotmail-account. Ik kan de foto’s die ik met de HTC Radar maakte, online via Skydrive bekijken bv.
De tegels (personen, berichten,…) op het beginscherm zijn groot.
Op het eerste zicht moest ik automatisch denken aan een speciale telefoon voor slechtzienden maar toegegeven, het is handig.
Op de tegels heb ik onder andere mijn berichten, Hotmail, Facebook en Google gezet. In een handomdraai kan ik met 1 touch mijn hotmail-berichten lezen en beantwoorden.  Ook mijn meest gebruikte telefoonnummers krijgen een tegel.
Verder heb ik de gratis weerapp ‘Weather Duck’ geïnstalleerd. De steden/gemeenten die ik wilde downloaden kon ik niet vinden, via de ingebouwde app. Met ‘Weather Duck’ geen enkel probleem.
Ik heb me direct aangemeld voor het weer in het skigebied Le Grand Domaine in Valmorel (Frankrijk) en Elm (Zwitserland).
De updates die je krijgt zijn duidelijk. Wat een luxe!
Via de Hub heb ik mijn facebookcontacten gesynchroniseerd met de smartphone. Zo ben ik onmiddellijk op de hoogte van nieuwe berichten en updates.
We hebben wel even moeten zoeken vooraleer de Hub correct werkte. Het vraagt wel enig doorzettingsvermogen om dit tot een goed einde te brengen. Het synchroniseren is niet evident. Ik heb, gezien ik slechts een klein weekje mocht testen, een hulplijn ingeroepen. T.t.z. mijn echtgenoot heeft de technische kant ervan in orde gebracht.
Mijn agenda van Windows Live werd gesynchroniseerd waardoor ik zonder enige moeite afspraken kan bijhouden en toevoegen.
De HTC Radar is de perfecte smartphone voor een vrouw van deze tijd, met een drukke agenda waarbij updates van Facebook en Twitter moeiteloos binnenkomen. En hip is hij, indeed !

Kenmerken
Windows® Phone OS 7.5
3,8 inch touchscreen met resolutie 480 x 800
8 GB intern geheugen
5 megapixelcamera met F2.2 lens, LED flash en BSI-sensor
1 Ghz processor
137 gram

Met dank aan Feeling !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten