dinsdag 24 januari 2012

Oeps ! Broeken vergeten in Valmorel...

Foto STEPS

Sinds vrijdagavond zijn we terug in België. Het acclimatiseren verloopt moeizaam. Terug aan het werk, de kinderen terug van en naar school brengen, wassen en strijken,...
Het is bij dat laatste dat het schoentje wringt. Ik kreeg gedurende gans de zaterdag flitsen van mijn lievelingsbroek in mijn hoofd. Ik kon niet thuis brengen wat er aan de hand was.
Zondagavond aten we bij mijn schoonouders en aan de tafel valt 'eindelijk' mijn frank.
Ik heb, bij aankomst in Valmorel, duchtig gebruik gemaakt van de talrijke kleerkasten in de suite. Bij het inpakken heb ik dan ook slechts gedeeltelijk de opruim en inpak gedaan. Die kast, met die mooie spiegel, waar ik dagelijks voorstond, heb ik dicht gelaten bij vertrek. Ik vroeg me al af waarom ik die trui bij had die ik normaal gezien bij mijn lievelingsbroek draag!
Hoe kan ik nu zo stom zijn?
Ik heb die broek, tijdens en de eerste dagen na de vakantie niet gemist maar dan...
Zondagavond bel ik in allerijl naar de receptie van het clubresort. Een vriendelijke man noteert mijn gegevens en belooft me terug te bellen. Dat gebeurde tot op heden nog niet.
Vandaag heb ik terug gebeld. Van een vriendelijke dame dit keer, krijg ik een emailadres door waarop ik aangifte moet doen van de verloren voorwerpen.
In die kast hing niet alleen mijn lievelingsbroek, maar ook een jeans en een grijze broek met krijtstreep.
Wie weet wat nog allemaal,  maar dat kan ik me al niet meer herinneren. Ik herinner me wel dat ik die broeken op de kleerhanger hing.
Door de skikleding die we dagelijks aan deden en de casual sfeer (ook qua kleding) heb ik geen behoefte gehad extra broeken van de kapstok te halen. Een andere jeans en zwarte broek die in de valies bleven zitten, heb ik daar 's avonds aan gedaan.
Nu, afvallen moet ik toch (niet van het Club Med - avontuur want ik was door het skiën geen gram bij gekomen). Dus misschien wel een goede reden om gewoon een aantal nieuwe broeken aan te schaffen.
Alleszins ben ik benieuwd wat er uit de bus (lees kast) komt ;-) !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten